NESNEYLE RİTMİ YAKALA


 

Proje hakkında

Öğrencilerimizle birlikte doğada ve çevremizde bulunan farklı nesnelere ait sesleri keşfederek, bu nesnelerle ritim oluşturarak dinlediğimiz müziklere eşlik etmek istiyoruz.
Ritim, nesnelerle ritim, müzik. okul öncesi, müzik etkinlikleri , ritim çalışmaları


Together with our students, we want to accompany the music we listen to by discovering the sounds of different objects in nature and around us, creating rhythms with these objects.
Rhythm, rhythm with objects, music. preschool, music activities, rhythm exercises


HEDEFLER

Projemiz, çocuklara sadece müzik aletleriyle ritim çalışması yapılmadığını, farklı nesnelerin farklı seslere sahip olduğunu, çevremizde ve doğamızda bulunan nesnelerle de ritim çalışması yapılabileceğini göstermeyi hedefler. Bu projemizle birlikte amacımız öğrencilerimizdeki ritim duygusunu geliştirerek çevrelerini daha bilinçli bir şekilde dinlemelerini sağlamaktır.

Our project aims to show children that rhythm work is not only done with musical instruments, that different objects have different sounds, and that rhythm work can be done with objects in our environment and nature. With this project, our aim is to develop the sense of rhythm in our students and enable them to listen to their surroundings more consciously.

ÇALIŞMA SÜRECI

Projemiz 2021 Şubat ayında başlayacak olup 2021 Nisan ayında sona erecektir. Projemizde okul öncesi 3-11 yaş grubu yer alacaktır. Planlanan etkinlikler ayda iki kere uygulanacaktır. Yapılan etkinlikler fotoğraf ve videolarla kayıt altına alınacaktır. Uzaktan eğitim olma ihtimalinde veli destekli etkinlikler yapılacaktır. Projemizin finalinde her öğretmen çalışma boyunca kullandığı nesnelerden ritim aletleri sergisi düzenleyecektir. Projemizi okulların açılış durumuna göre online ya da yüz yüze eğitim olarak düzenleyeceğiz. Mayıs ayının ilk haftasında yapılacak olan sergi ile sonlandıracağız.
Şubat:
1. Etkinlik: Tahta Kaşık İle Ritim
2. Etkinlik: Poşet İle Ses Çalışması
Mart:
1. Etkinlik: Yoğurt Kabı İle Ritmi Yakalıyorum
2. Etkinlik: Kağıt İle Ritim Yapıyorum
Nisan:
1. Etkinlik: Pet Şişeyle Ritim
2. Etkinlik: Ceviz İle Ritmi Yakala
February:
Activity 1: Rhythm with a Wooden Spoon
Activity 2: Sound Practice with a Bag
March:
Activity 1: I Catch the Rhythm with the Yogurt Container
Ac

BEKLENEN SONUÇLAR

Çocukların çevrelerini daha bilinçli şekilde dinlemesine, duyduğu seslere dikkatini yoğunlaştırmasına, pek çok nesnenin değişik sesleri olduğunu kavramasına, sesler arasındaki farklılıkları ayırabilmesine yardımcı olacaktır.
Müzik aletleri dışında farklı nesnelerin de ses çıkarabildiğini görecekler ve bu nesnelerle de dinledikleri müziğe ritim tutarak eşlik edebileceklerini öğreneceklerdir.

It will help children to listen to their surroundings more consciously, to concentrate their attention on the sounds they hear, to understand that many objects have different sounds, to distinguish between sounds.
They will see that different objects other than musical instruments can make sounds and learn that they can accompany the music they listen to by keeping rhythm with these objects.


Müzik Aletlerinin Kısa Tarihi 


https://www.sabah.com.tr/kultur-sanat/2020/03/09/populer-muzik-aletlerinin-kisa-tarihleri?paging=4

Yorumlar

  1. Doğadaki sesleri keşfederek ve kendi ritm aletini yaratıcı yollarla oluşturarak çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağlayacağından eminim.
    I am sure that discovering the sounds in nature and creating their own rhythm equipment in creative ways will contribute to the multifaceted development of children.

    YanıtlaSil
  2. Ruhsal, sosyal, kültürel bakımdan ve zeka gelişimi açısından çocuklara katkı sağlayacağına inandığım ritim çalışmalarını farklı nesnelerle gerçekleştirmek eğlenceli olacak .

    YanıtlaSil
  3. Müziği dinleyen çocuğun dikkati de gelişecektir.Enerjisini nesne kullanarak olumlu şekilde dışa yansıtacaktır.

    YanıtlaSil
  4. Her çocuk müziğe ilgi duyar.Bazıları şarkı söyler bazıları nesnelerden ses çıkarmayı ister bazıları da bir müzik aleti çalar ya da sadece dinler.Bu anlamda biz öğretmenlerin çocukların müziğe olan ilgi ve yeteneklerini geliştireceğine inanıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Müziğin eğitimde de etkili bir yöntem olarak yeri yadsınamaz bir gerçektir.

    YanıtlaSil
  6. Okul öncesi eğitimde ritim etkinliklerinin çocuklarda dikkat, konsantrasyon, matematik becerileri alanlarında da olumlu etkileri olacaktır.

    YanıtlaSil
  7. Müzik etkinlikleri çocuğun dil gelişimi ve sosyal duygusal gelişimi açısından önemli bir yere sahiptir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder